Koji bicikl kupiti?

— Objavljeno 01.11.2021.
Koji bicikl kupiti?

Ponuda različitih vrsta bicikala je ogromna. Da biste pronašli pravi bicikl, prvo biste trebali biti načisto za što ga želite koristiti. Tražite li bicikl za gradski promet? Želite li biti na putu na kratkim ili velikim udaljenostima? Volite li se voziti po asfaltu ili se radije vozite šumskim stazama?

Upotreba – gdje ćete se najviše voziti?

Za što želite koristiti svoj novi bicikl? Bez obzira na primjenu i područje korištenja bicikla, činjenica je: što ga češće (i duže) želite koristiti, to mora biti kvalitetniji.

Gradski bicikli nude ugodan i opušten položaj sjedenja i idealni su za izlete u kupovinu i vikend izlete. Treking bicikli prava su stvar za sve ljubitelje putovanja. Također podnose putovanje po umjereno zahtjevnim terenima, kao što su šumski putevi i sl. Ako se pak najviše planirate voziti u šumi i po brdskim stazama, onda su savršeni MTB bicikli. Ali u gradu zahtijevaju povećani napor.

Okvir bicikla

Visina okvira ovisi o koraku vozača i duljini nogu. Okvir mora biti dovoljno dugačak da ne morate savijati leđa, ali dovoljno kratak da imate potpunu kontrolu nad biciklom. Morate također moći sigurno sići s bicikla, a da se ne približite gornjoj cijevi. Iz tog razloga bicikli se prodaju sa različitim veličinama okvira.

Gume

Debljina sama ne odlučuje. Široke gume same po sebi se ne okreću bitno lošije od uske. Profil i pritisak su presudni. Oni koji se uglavnom voze cestama oslanjaju se na gume s malim profilom. Umjeren profil dovoljan je za poljske puteve i šumske staze, a grube gume za brdske bicikle zaista imaju smisla samo na tom terenu. Inače zahtijevaju dodatnu nepotrebnu snagu.

Felge – žbice

Čelik ili aluminij – to je pitanje. Čelične felge mogu se naći samo na vrlo jeftinim biciklima. Ako dugoročno želite nešto od svog novog bicikla, trebali biste koristiti aluminij. Idealno s takozvanim dvostrukim felgama, koje su stabilnije.

Teškaši i putnici s puno prtljage trebali bi se osloniti na široke felge s 36 žbica koje pružaju stabilnost.

Kočnica

Razlikuju se kočnice integrirane u glavčine (poput podmetača za kolut, valjak i bubanj), obodne kočnice (V-kočnice i bočne kočnice) i disk kočnice. Većinom se kočnicama upravlja kabelom. To se također može učiniti hidrauličkim putem. Sustavi integrirani u glavčinu trebali bi biti dovoljni na ravnim površinama. Svatko tko brzo vozi, prevozi prtljagu ili je vani u brdskim predjelima, trebao bi koristiti snažnije V-kočnice ili disk kočnice.

Mjenjač 

Puno pomaže puno – to se ne odnosi na broj brzina.

Na primjer, od 27 opcija brzina, često se može koristiti samo 15 ili 16. Svi ostali stupnjevi prijenosa su gotovo identični ili nisu uputni jer se lanac prebrzo troši zbog pretjeranog iskrivljenja. Tip mjenjača također igra ulogu. Sustav mjenjača zanimljiv je sportašima jer nudi širok raspon mogućnosti prilagodbe i, prije svega, dobru pomoć na planini.

Ovisno o primjeni, morate mijenjati lanac na svakih 3000 do 5000 kilometara pomoću mjenjača.

Tko bicikl  vozi svakodnevno, imate će znatno manje održavanja kod mjenjača koji je ugrađen u glavčini kotača.

Amortizer

Osigurava udobnost i sigurnost u vožnji, ali sa sobom donosi težinu i održavanje. Obavezno provjerite kako se održavaju amortizeri.

Jeftini amortizeri često imaju loša prigušna svojstva i ne mogu se na odgovarajući način apsorbirati težinu vozača i oštećenja na cesti.

Rasvjeta

Onima koji često voze bicikl bolje je koristiti dinamo umjesto baterije za osvjetljenje. Tako je svjetlo uvijek spremno za upotrebu. Dajte prednost svjetlosnim diodama (LED)! Ne izgaraju, imaju neograničen životni vijek, a svjetlina je vrlo dobra.

Dinamo ugrađenu glavčini kotača ima malo održavanja i posebno je praktičan. Također bez problema djeluje i po kišnom vremenu. A mnogi su modeli već opremljeni senzorom svjetline, tako da se svjetlo uključuje automatski, npr. U tunelu. Nedostatak: Dinamo glavčine nastavlja raditi čak i kad su svjetla isključena, gutajući malo snage kod pedaliranja.

Oprema

Sportski biciklisti mogu zanemariti blatobrane, štitnike za lance i nosače tereta (paktreger) za svoja off-road putovanja, ali za svakodnevne bicikliste svakako bi trebali biti dio opreme. Bez blatobrana i zaštite lanaca, odjeća pati po kišnom vremenu, a nosač tereta (paktreger) neophodan je za torbe.