Što je girja i zašto je popularna?

— Objavljeno 10.02.2021.
Što je girja i zašto je popularna?

Girja je lopta od lijevanog željeza ili lijevanog čelika s drškom pričvršćenom na vrh (nalik topovskom zrnu s drškom). Koristi se za izvođenje mnogih vrsta vježbi, uključujući balističke vježbe koje kombiniraju kardiovaskularne treninge, trening snage i fleksibilnosti. Oni su također primarna oprema koja se koristi u dizanju utega u dizanju girje.

Girja je najpopularnije zbog svoje svestranosti i hrapavosti, koja joj pruža fleksibilnost pri korištenju.

Koje god pokrete vježbanja možete raditi s bučicom možete i girjom. Kada pogledate tradicionalnu girju, ona je obično izrađena od nekog oblika lijevanog željeza. Girja su teška, ali opraštajuća. Postavljanje ručke može vam jako otežati držanje, ručka nije u ravnoteži prilikom izvođenja određenih pokreta u vježbi. Možete biti grubi s zvonima od čajnika i ona će uvijek opraštati; možete ih ispustiti, ostaviti na kiši, baciti ih, na njih nanijeti kredu itd. Visceralna priroda ove opreme čini vam se kao da radite nešto više od vježbanja, zapravo dižete utege.

Girja je mnogo više od dijela opreme u teretani, to je bio industrijski alat za kojeg je čovjek rekao: “Osjećam se kao da bacam ovu stvar naokolo.” Nije li to duh dizanja utega?¸

Zašto su girje učinkovite?

Najbolja je korist od svega što je trening s girjom trening vježbe snage i kardiovaskularni trening u kombinaciji. Ne morate odlučiti:

Hoću li danas raditi kardio ili trening snage? -> S girjom ćete oba.

Girja je dizajniran drugačije od bučice ili mrene, jer je namijenjen upotrebi na dinamičniji način. Dizajniran je za pokretanje. Kad počnete njihati tu girju, puls će vam ubrzo porasti. To je strašan aerobni trening. Zadihat ćete zrak, dok vidite kako vam znoj curi po podu!

Još jedan razlog da započnete trening s girjom je kada imate problema sa svojim držanjem tijela ili donjeg dijela leđa. Gotovo svaka vježba s girjom učinit će vašu srž. Ojačat će vaše trbušne mišiće, kose i mišiće donjeg dijela leđa i kralježnice.

Vježbe s girjom su sve oko ravnoteže. Čak i ako radite vježbu s jednom rukom, trebat će vam mišići jezgre i ramena kako biste uravnotežili girju. Girja bi mogla biti sve što vam treba za zaštitu leđa i održavanje dobrog držanja.

Girje ili bučice/utezi

Da bismo u potpunosti razumjeli kontekst kada koristiti bučicu i girju na treningu, onda je dobro prvo razbiti neke ključne razlike među njima. Za početak ćete primijetiti kako oba alata izgledaju vrlo različito. Međutim, bez dubljeg poznavanja pomaka težine, primjene na treningu i biomehanike, fizičke razlike neće značiti puno.

Središte mase ove dvije opreme važno je razumjeti jer ima potencijal prebaciti stres vanjskog opterećenja na željeni mišić i zglob prilikom izvođenja bilo koje vježbe. Primjerice, uvijanje girje osjećat će se daleko drugačije od uvijanja bučice.

Girja ili centar bučice utjecati će na krivulju snage vježbe – to je način na koji se poteškoća vježbe mijenja u čitavom rasponu pokreta. Da krenemo korak dalje, poteškoća krivulje snage nije konstantna, jer će različiti uređaji postavljati različite zahtjeve na mišiće / zglobove dok se kreću kroz različite domete kretanja.

Kako odabrati girje?

Eksplozijom treninga sa girjom tijekom posljednjih 10 godina sada je dostupno mnogo oblika i veličina. Najpopularnije su 2 vrste girje: tradicionalna i natjecateljska girja.

Natjecateljska girja dizajnirani su da se koriste samo jednom rukom, a veličina i oblik ostaju iste veličine bez obzira na težinu.

Prednost ove vrste girje je što vam ruka ne klizi zbog ograničenog prostora, a plus se možete naviknuti i na promjenu težine.

Glavni nedostatak je taj što se mogu koristiti samo jednom rukom, tako da su svi važni zamah dvoručni, a isto tako i vrijedni čučnjaci u peharu, aureole i mnoge druge vježbe zasnovane na početnicima.

Tradicionalna girja izrađen je od jednog čvrstog komada metala, pa će se za razliku od natjecateljske girje veličina povećavati s težinom.

Primijetit ćete da je ručka šira što vam omogućuje da po potrebi koristite dvije ruke pa su sve te vježbe s dvostrukim rukama sada moguće.

Kako odabrati girje?

Tradicionalna i natjecateljska girja

Odabir između natjecateljske girje i tradicionalne girje je zapravo poprilično jednostavan. Kao početnici natjecateljska girja ne dopušta vježbe s dvije ruke što otežava učenje samih osnova, stoga bi tradicionalna girja bila bolji izbor. Međutim, ako ste savladali sve vježbe s dvije ruke i želite svoj trening s girjom podići na sljedeću razinu, pa čak i ući u neka natjecanja, tada su natjecateljske girje za vas.

Girje za početnike

Mnogo osnovnih pokreta girjom uključuje izgradnju snage za cijelo tijelo. Primjeri složenih vježbi poput ove uključuju čučnjeve, mrtve dizanja, preše i padove. Kada vaše mišićne skupine rade zajedno, možete brže izgraditi snagu i sagorijevati masnoće. Girje su fantastični za tradicionalne složene liftove, a pružaju i kardio pojačanje.

Ako ste zainteresirani za započeti ili poboljšati svoje fitness putovanje s girjama, Flink Vam može pomoći da započnete. Nudimo širok raspon vrhunskih girji za svaku razinu kondicije. Za kompletnu ponudu girji kliknite ovdje.

Girje za žene

Za razliku od muškaraca, žene obično započinju s girjom koja je za njih previše lagana. Žene, imam vijesti za vas; puno si jača nego što misliš da jesi! Dizanje girje neće vas učiniti velikom i glomaznom i neće vam oduzeti vaše ženske obline. Naprotiv, pravilnim treningom i predanošću dat će vam tijelo kakvo ste oduvijek željeli. Stoga se nemojte bojati „teških“ girji, jednom kada naučite kako otključati snagu kukova i jezgre, njihati ćete girje za koje nikada niste mislile da možete!

Pravilno vježbanje s girjama

Ne postoji nijedna vrsta težine koja je bolja od svih ostalih, ali pošteno je reći da je vježbanje s girjom najcjenjeniji član obitelji s slobodnom težinom. Girje možete koristiti za gotovo sve, od HIIT treninga s visokim ponavljanjem do parola u teškoj kategoriji s niskim brojem replika, a posebno su dobri za složene pokrete poput zamaha i čučnjeva.

Sljedeći put kada idete u teretanu, uzmite girju i isprobajte neke od ovih početničkih, srednjih i naprednih vježbi.

Prije nego što zaronite u vježbe, postoji položaj specifičan za girje s kojim se trebate upoznati – stalak. To je završni položaj tehničkog, teško savladavajućeg čišćenja i početni položaj za preše. Držite ručicu rukom za bradu, laktom u stranu, a zvono naslonjeno na vrh podlaktice ispod pazuha.

Pravilno vježbanje s girjama

Podijeli sadržaj:Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email